Notice

The forum is in read only mode.

Support Forum

Welcome! Support Forums have been reactivated

Modifier la page d'accueil

6 years 5 months ago
  • Céline's Avatar
    Topic Author
  • Céline
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Posts: 7
  • Thank you received: 0
Licenses:

Bonjour,

Je vous écris en français car c'est la seule langue que je parle. Si vous ne comprenez pas le français, alors faites passer ce message à une personne qui parle français et qui peut me répondre ou alors, traduisez ce que je dis via Google Traduction.

1/ Changer la page d’accueil
- J'ai installée le Joomla social et j'aimerais savoir s'il existe un moyen de changer la page d'accueil par un autre Template ?

2/ modifier la page d’accueil
- existe t-il un moyen de modifier la page d'accueil s'il n'est pas possible de la changer. J’animerais que ma page d'accueil ressemble à cette page
cabinet-arst.com/

3/ La connexion
- Actuellement, je vois qu'on peut accéder au site sans se connecter. Je ne veux pas que celui qui n'est pas membre du site, puisse lire les messages, ou faire quoi que ce soit sur le site.
- Je veux que seuls les membres connecté au site via leur login, puissent avoir une activité sur le site.
- pouvez-vous me dire comme faire pour empêcher ceux qui ne sont pas membres et donc, qui ne sont pas connectés de lire les informations sur les autres membres ?

4/ La couleur de l'arrière plan
- existe t-il un moyen de modifier la couleur de l'arrière plan ?

5/ Le bloc bleu tout en haut
- pouvez-vous me dire comment procéder pour agrandir le bloc bleu tout en haut où se trouve les menus "login", "connexion" ?

6/ Le menu article
J'ai vu qu'il y a un menu "article". J'ai rédigé un article en tant que membre du site mais l'article ne s'est pas affiché sur ma page de membre.
Pouvez-vous m'expliquer si c'est uniquement l'administrateur du site qui peut créer des articles et non les membres ?
Aussi, pouvez-vous me dire si ces articles ont pour but de faciliter le référencement du site ?

7/ Le menu article
Pouvez-vous me dire comment, en tant qu'administrateur, je peux faire pour écrire des articles et le publier sur le site ?

6 years 5 months ago
Licenses:

HI, Celine.

Thank you for contacting us.
Well, i'll try to answer using Google Translator but in our Support Policy we mentioned that other language are not supported except English... nevertheless I'll try ;)

1-2. JomSociala and Joomla! are open sources so yes you may build any frontpage you like. Frontpage shown here: cabinet-arst.com/ is rather Joomla! template plus modules... I don't find any relations with JomSocial (stream, module tabs or login form). But even if you want to combine it somehow with JomSocial it's possible for skilled site developer.

3. Any activity in JomSocial is reserved for registered members only. Viewing is set to public by default but it'a just a matter of settings to close everything for members only.

4. Yes, as I mentioned in answer 1, open source allows you to customize nearly anything, including background color, it's simple CSS styling.

5. Celine, please, read our Support Policy, we specified what could be covered by our Technical Support: www.jomsocial.com/support-policy If you want to change look or site layout - you need to do it on your own or hire a developer. I'm sure it will a breeze for them.

6. Creating articles is a Joomla! feature and you set who is allowed to create articles. By default users in Author Joomla! group. Article won't appear on Profile page stream. But there is a plugin called "My articles" which will display links to members article.

7. Please, check Joomla! documentation as this is Joomla! feature: docs.joomla.org/Adding_a_new_article Please, note that our support is dedicated to our products. We could give you a tip or two regarding Joomla! but that's not aim of our support. Please, use Joomla! documentation or ask at forum.joomla.org if you have Joomla! overall questions.

New, please, let me ask you something :)
You've mentioned "J'ai installée le Joomla social"... do you mean you've installed JomSocial?
As I can see there is no license attached to your current account.
Could you provide me your license number so I could check our records?


- Instead of saying: 'it's not working', explain the problem in detail.
- Screenshots with the URL visible in them and the problem marked are more than welcome.
- Tell us how to replicate the problem, we can't fix it if we can't find it.
- Make sure that your site/server meets JomSocial System Requirements
- Make sure to setup JomSocial Cron Job
- Always provide us with access details to the backend and ftp. We need it to debug problems.
- If you have a similar problem, but a solution you found isn't working, open a new thread instead of 'merging' with an existing one.

- Use the "Thank You" feature on any post that helped you
Moderators: Piotr Garasiński
Powered by Kunena Forum

Join 180,000 websites creating Amazing communities

JomSocial is the most complete, easy-to-use addon that turns Joomla CMS into a
full -fledged, social networking site

TRY NOW BUY NOW